onsdag 1. juni 2011

Sommer! Og litt høststrikk..

Nå er utfordringsbloggen Strikkere erstattet av Pinnekroken, slik at vi også kan ha med heklede bidrag. Den første utfordringen der er SOMMER!

I den anledningen har jeg strikket et strandnett(/handlenett) i friske rosafarger:


Oppskriften er fra Ravelry: Grrlfriend Market Bag. Den er strikket i Bomull Sport fra Sparkjøp (pjokken valgte farger ;) ). Som dere kanskje ser på bildene så strekker den seg ganske mye i lengden. Denne kommer jeg nok til å strikke igjen, ble veldig fornøyd :)

Ellers har jeg strikket to calorimetri`er:


Den første strikket jeg fordi grå er (/var i mai) månedens farge på Casa Kreativ fargealong. Den strikket jeg i Rubin, på pinne nr 5 slik det står i oppskriften. Den ble for bred og løs, så da strikket jeg en ny i lilla på pinne nr 3,5. Den ble litt stram.. Neste gang skal jeg prøve nr 4! ;)

Til slutt har jeg meldt meg på Strikkeverden sin "gjøre ferdig konkurranse": 10`ende i 10`ende med 10 stk.
Her ser dere noe av det jeg har tenkt å bli ferdig med i løpet av tiden fremover:


Hva det skal bli? Vent og se.. ;)

Blogglisten

6 kommentarer:

PrinsessaPåErta sa...

Handlenettet likte jeg veldig godt! Mulig jeg må prøve meg på denne :D

Maichen sa...

Så stilig handlenett!

Har forresten carimery-oppskrifta liggende, men ikke helt mot til å begynne enda! Hvilket garn strikka du med?

Jane Brit sa...

KUUUULT!! Tror handlenette blir vel så kult i grønnfarger! *hint, hint* ;)

G-Anette sa...

Så lekkert handlenett! Og må si at pjokken har god farge-smak ;)

Calorimetri'ene er supre og tidløse. Strikket en del av dem ja :D

Klem

Olga Marie sa...

Knallfine =D

Misemor sa...

Heisann. Så flotte nett! =)

Har du lyst å være med på min GI-BORT, så ta en titt innom meg. Reklamerer litt slik siden jeg ikke blir oppdatert på bloggrollene rundt omkring. =) Misemor