torsdag 18. oktober 2012

Venninnegave

Jeg er vel ikke akkurat kjent for å være tidlig ute, og det gjenspeiles noen ganger i bursdagsgaver. Noen venninner får av og til 1/2-års gaver i stedet for på bursdagen. Rett og slett fordi jeg er treig..

En venninne fikk nylig dette i 1/2-års gave. Nylig og nylig, det er vel noen uker siden nå. Litt treig på bloggingen også ;)


Her har jeg brukt dobbel tråd med Safir, pinne 9.

Oppskrift:
Legg opp 60 masker. Strikk 43 riller. Fell de 16 midterste maskene på neste rad. Legg opp nye 16 masker over hullet på raden etter. Strikk 5 riller til. Fell av. Tov i vaskemaskin.
Pynten nålefiltes på etter toving. Da er det greit å bruke superwash-garn, slik at sitteunderlaget kan vaskes i maskin senere.

La også ved et sjal jeg har strikket tidligere:

2 kommentarer:

PrinsessaPåErta sa...

Så flott, det er jo så dekorativt med det lille hjertet :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Hm, tror jeg skal prøve meg på denne varianten av sitteunderlag. Flott detalj på også! :)