mandag 31. januar 2011

UFO

aka uferdige objekter er noe som hoper seg opp her i gården. Med tanke på å tømme alle eskene har jeg meldt meg på en strikkealong på strikkeverden, der man skal gjøre ferdig 5 før 5.5. Satser veldig høyt, og har dermed meldt meg på med 4 prosjekter som er såkalte "evighetsprosjekter" og et som er kjedelig å gjøre ferdig (feste tråder, sy og tove).
Her er i hvert fall bilder av de fem prosjektene jeg har valgt:


1. Mariusveske. En del arbeid igjen, men det tar tid når man ikke strikker etter oppskrift (mye å rekke opp når man aldri har strikket en veske før ;) )..
2. Marius pc-veske. Er strikket ferdig, men det var den monteringen da..
3. Mitt første strikkeprosjekt! Babygenser som ble påbegynt for 3,5 år siden. Den tiltenkte mottakeren er nå over 3 år gammel, men håper genseren kommer noen andre til glede.
4. Nøstebarngenser i str 4 år. Prøver å forstå hvorfor jeg plent skulle klippe av alle endene i stedet for å dra med trådene videre. Kommer til å ta mange timer bare å feste tråder :P
5. Tøfler

Tok også bilder av alle de andre halvferdige strikkeprosjektene:


1. To babyluer
2. Kjekkasgenser, mangler hals
3. Babyteppe. Mini-versjon, tenkte å gi til prematuravdelingen på HUS når det en gang blir ferdig.
4. Babyteppe.
5. Monsterbukse i str 3 år (ca)
6. Monsterbukse i str 4-5 år
7. Isipisi hals
8. Hals til pjokken
9. Smekke

Noen som har forslag til hva jeg kan starte med? Akkurat nå har jeg mest lyst til å gjemme alle ufo`ene langt inn i skapet og starte på noe nytt ;)

Blogglisten

9 kommentarer:

G-Anette sa...

Start med det gamleste ;) Og det blir kanskje den blå genseren? Mye flott som kan bli ferdig på relativt kort tid her, ikke sant? Det er bare å være standhaftig ;)

Så koselig at du blir med på gaver på vandring, kan du sende meg adressen din på mail post@g-anette.com så kommer det gave til deg :)

Klem

Ann Kristin sa...

Du må bare begynne. Jeg gjorde det samme i helgen. Tok for meg esken med garn og påbegynte prosjekter. Greit jeg hadde noen enkle men fikk ryddet opp og ikke minst blitt ferdig med ett prosjekt jeg har snart hatt i 3,5 år, mangler bare knapper (hadde ingen som passet på lager).

enel sa...

Jeg stemmer for å begynne på den lilla buksa.

Hilsen tantes gullunge.

Tina sa...

Ikke dumt å få oversikt over UFO'ene altså... da er det enklere å angripe dem :o)

Lykke til! Jeg stemmer også for å begynnem med det eldste -den 3,5 år gamle babygenseren.

Ingrid sa...

Takk for inspirasjon til UFO-attack! :) Da jeg startet bloggen min, var jo målet at alle UFO'er skulle frem i lyset, slik at de kanskje kunne bli ferdige. Jeg har ennå ikke gravd dypt nok i skuffene mine, men nå skal jeg altså begynne!

ufostrikk.blogspot.com

Miriam sa...

Hehe, kjenner jeg får angst bare av tanken på å starte med den gamle genseren.. ;)

Hege sa...

Så utrolig kule de veskene i marius blir! De MÅ du jo bare få ferdig ;)

Lykke til med ufo'ene

Olga Marie sa...

Hehe.
Tror at vi alle har sånne liggende.
Mye nydelig blir det til slutt jaffal!! :)

Klem

Rita sa...

Feste tråder på monsterbukser går fort, og mariusveska blir stilig :)